Mia Brunell Livfors, koncernchef Axel Johnson – podden Chefssnack

Mia Brunell Livfors, Axel Johnson-koncernens koncernchef. En organisation som omsätter hela 74 miljarder med ca 20 000 anställda. De äger bl.a. Axfood, Dustin, Åhlens, Kicks, Novax samt Martin & Servera. Mia har tidigare fått utmärkelserna årets mäktigaste affärskvinna samt årets ruter dam.

Lyssna där poddar finns eller på chefssnack.se


Kristian Elvefors, VD Volvo Cars Sverige – podden Chefssnack

Skrivet den 2018/10/15

Volvo Cars slår rekord på rekord just nu. De har modeller som är etta, tvåa, fyra och sexa på den svenska bilmarknaden. De har dessutom varit marknadsledare 60 år i rad och 2017 så slog de ett nästan oslagbart 41-årigt gammalt rekord. Detta samt mycket kring passion och deras syn på ledarskap, kommer podden att snacka med Kristian Elvefors om.

Lyssna där poddar finns eller på chefssnack.se


Anna Wikland, Sverigechef Google – Podden Chefssnack avsnitt #1

Skrivet den 2018/10/15

Först ut är Googles VD, Anna Wikland. Hon har bland annat fått utmärkelserna årets framtidschef samt näringslivets mäktigaste kvinna. Lyssna där poddar finns eller på chefssnack.se


Jonas Lissjanis kickar igång ny säsong av Sweaty Business Podcast

Skrivet den 2018/09/30

Stängde jobbveckan med en stund bakom poddmickarna med Jonas Lissjanis som gäst. Vi pratar bl a om uppköp, framtidens träningsutbildningar och grottar i utmaningar för branschen i Sweaty Business-podden. Avsnittet ute på onsdag. Sedan rullar det på med nya avsnitt varannan vecka under hösten 


Poddintervju med Phillip Mills

Skrivet den 2018/09/30

Brian van den Brink och Phillip Mills

Nytt #sweatybusinesspodd-avsnitt ute nu! Under gårdagens ”LES MILLS Live”-event genomförde jag en intervju med Les Mills koncernchef – Phillip Mills – som även släpptes som artikel på sweatybusiness.se. I den här podden delar vi med oss av delar av intervjun (som gjordes i ett lobbyområde, därav en del bakgrundsljud).

Phillip Mills, som är son till grundaren Les Mills, är koncernchef för det som idag är ett globalt fenomen. Företaget grundades 1968 i Auckland på Nya Zeeland och startade som en kedja av träningsanläggningar. Phillip Mills är den som lade grunden till det som Les Mills idag är mest känt för – sina populära gruppträningskoncept.

I denna podd pratar vi om trender som påverkar branschen idag, hur man arbetar effektivt gentemot målgrupperna “millennials/Generation Z”, boutique fitness-trenden och hur traditionella gym kan anpassa sig för att möta konkurrensen ifrån dessa aktörer, virtuell träning och en del annat smått och gott. Hääng med! Podden finns, tillsammans med 39 andra avsnitt, där poddar i allmänhet finns.

Podden i din favoritpoddspelare alternativt via dessa länkar


Podcasten Chefssnack

Skrivet den 2018/08/20

Den 1 oktober så lanseras premiäravsnittet av min vän Svante Randlerts podd #Chefssnack, som jag har den stora äran att producera.

Först ut blir Googles VD, Anna Wikland. Hon har bland annat utsetts till årets framtidschef, samt näringslivets mäktigaste kvinna. Häng med i podden med Sveriges toppchefer bakom mikrofonerna.

Följ gärna redan nu den nystartade Facebooksidan Chefssnack – podden som snackar med Sveriges vassaste chefer. Där kommer det att publiceras extramaterial, samt möjlighet att diskutera ledarskapsutmaningar och inspireras av andra vassa chefer.


Föreläsning på Workout Åre Business Day

Under årets Workout Åre Business Day-event var jag och Norberto Lacourt, i egenskap av Sweaty Business, inbjudna att föreläsa kring vad som funkar och inte i dagens marknadsföring.  Ämnena som vi tog upp var:

”Brand. Brand. Brand” – Aldrig tidigare har varumärket varit viktigare än idag. Varför är det så, vilka goda exempel finns det och hur kan vi i träningsbranschen tänka?

”Social Selling” – Traditionell försäljning har i och med de sociala mediernas framväxt till stor del förändrats och ändrat skepnad. Hur ska man ta sig an försäljning i sociala kanaler?

”Me, Myself and I” –  Vi är inne i individualismens tidevarv. Hur påverkar detta hur människor (kunder/potentiella kunder) beter sig och vad är viktigt att tänka på om man vill nå fram till individen?

Efter eventet spelade vi in föreläsningen som ett poddavsnitt i Sweaty Business-podden

Uppladdning inför föreläsningen

Deltagarna var främst entreprenörer inom träningsbranschen

Jag och Norberto fångade på bild på balkongen på Holiday Club i Åre


Intervjuad i Ortorexipodden

Skrivet den 2018/01/29

Vanligtvis är det vi som ställer frågorna, men den här veckan står Sweaty Business i den andra ”ringhörnan” och besvarar intressanta frågor kring träningsbranschen i Ortorexipodden

Avsnittsbeskrivning:
Måndag och ny podd! I nr 28, “Vad är grejen?” pratar vi träningsbranschen, mediestrategier och trender. Med proffshjälp i form av Norberto Lacourt och Brian van den Brink från Sweaty Business djupdyker vi i ämnet. Går det att göra business på lagom balans och rimlighet, sunt förnuft och kunskap? Och hur ska allmänheten sålla i flödet, hitta inspiration men inte stress? Om transparens, gymmens ansvar och varför en pushup ändå alltid är en pushup.

För att lyssna; sök ”Ortorexipodden i din poddspelare, www.jagarsjuk.se/app eller http://jagarsjuk.se/


Lansering Sweaty Business

Skrivet den 2018/01/20

Nu lanserar vi sweatybusiness.se
– Platsen där människor, företag och organisationer som verkar i och kring träningsindustrin hittar de senaste nyheterna och trenderna. Sweaty Business syfte är att inspirera, bidra med kunskap och skapa förutsättningar för nätverkande och smartare beslutsfattande.


Vlogg: #vadegrejen med Acid Training?

Skrivet den 2018/01/20