MÅL. 2014

Skrivet den 2014/01/01

Mål är viktigt att då och då sätta upp, revidera och stämma av. Det håller en på rätt kurs och ger en skön känsla när man fixat det. Det bästa är att inte sätta upp för många mål, blir lätt splittrat och svårt att fokusera. För 2014 har jag dessa mål.

1. Klara av minst dessa två utbildningar under året: Diplomerad Löpcoach samt Lic. Personlig Tränare

2. Genomföra Tough Vikings korta lopp i Hagaparken den 10 maj. Kommentar: Halvknackigt vänsterknä gör att jag kan genomföra högst begränsat med ren löpträning inför loppet (max 1 pass/vecka). Får kompensera med annan konditionsträning i form av bl a kickboxning och cykling

3. Gå ned 10 – 15 kg till  den 1:a maj (återkommer till kost- och träningsupplägg i senare inlägg). Kommentar: Vill minska både i fettprocent, men även loosa en del muskelmassa. Gör livet enklare inför Tough Viking samt det dagliga livet med mitt dåliga knä. Mycket cardio-träning och bra kost borde fixa det hela.

Let’s do this!

A thousand mile journey begins with a single step


Inga kommentarer to "MÅL. 2014"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK