DAGENS PASS

Skrivet den 2013/10/29

Körde en lysande kombo idag på lunchen. 30 min Triggerpoint-klass som uppvärmning följt av 24 min högintensiv CrossTraining/CrossFit:

Upplägg

4 varv, 1 min arbete på varje övning, 1 min vila mellan varje helt varv.

– Thrusters, 40 kg

– Hollow rocks

– Push ups/dips (3 i stöten på varje)

– Utfallssteg bakåt (2 x 14 kg kettlebells)

– Singelhopp m. hopprep

Lunchen blev ett hopplock från Svarta Lådan, mycket gott: Laxfilé med rödbetscreme, svartris och råkostsallad.

bild

Har bestämt för att hålla ett bra kostupplägg, utan att vara nazi-noga, under vecko-dagarna, för att sedan på helgen ha lite mer fria tyglar. Känns som en lagom nivå just nu då jag inte har någon bauta-motivation till att underkasta mig ett strikt kost och träningsschema. Just nu får lusten avgöra för att det ska bli bra. Utan glädje kan man lika bra lägga ner. Ibland måste man stålsätta sig och underkasta sig ett tufft upplägg för att uppnå ett visst mål, men just nu har jag inte ”kniven” på strupen gällande mina mål och då fokuserar jag hellre på det som är roligt än det som kanske bara ”måste” göras. Men en dag kommer motivationen och då är det bra att ha några växlar till att lägga in.

Har lite issues med mitt tidigare opererade knä, nämligen att det svullnar upp om jag belastar det för tufft/ofta, så nu försöker jag hitta en bra balans i träningen så att jag inte blir ordentligt skadad igen. Det här innebär att välja smarta övningar som inte tokbelastar knäleden, övningar som hjälper till att stabilisera/bygga upp muskulaturen i knäleden samt våga vila. Enligt vad jag kommit fram till hittills så är nog 3-4 pass/vecka ungefär max-nivån för vad knäet ”tycker” om. Men det är ju mer än tillräckligt för att uppnå bra resultat så det blir fine. Funderar på att börja simma till våren. Bra konditionsträning och mycket skonsamt för knäet. Ska bara hitta en lämplig simhall…


Inga kommentarer to "DAGENS PASS"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK