TRÄNING ONSDAG 16/10

Skrivet den 2013/10/16

Idag blev det dubbla träningspass, enligt följande:

Pass 1 (på morgonen, innan frulle)

Uppvärmning: 10 min cykel till gym + lite dynamisk rörlighet

7 varv med 30 sek vila mellan varje varv:

– 7 Burpees

– 14 Overhead lunges

– 7 Toes-to-bar

– 7 Boxhopp

– 7 Dips

– 7 låga kettlebellsvingar

– 100 singelhopp m. hopprep

IMG_2803

På kvällen blev det intervallträning och rörlighet/självmassage

30-20-10-cykling på SATS:

15 intervaller uppdelat i tre olika block, 1 min återhämtning (lugn cykling) mellan varje block.

Blocken ser likadana ut: 30 sek behagligt tempo/motstånd, 20 sek ansträngande och sedan 10 sek fullt ös. Detta repeteras sedan 4 gånger till innan återhämtningsminuten. Bra pass för den som vill få en snabb och effektiv konditionsträning. Jag som inte gillar cykelklasser (tycker det är ganska trist) upplevde att 30 min blåste förbi rätt snabbt. Tips är att värma upp själv innan, jag körde 1 000 meter rodd (27-28 drag per min) och sedan dynamisk rörlighet.

Efter cykelpasset blev det Triggerpoint

Bra komplement till tuff träning. Rörlighetsträning och självmassage. Saknade dock massage av vaderna. Det hann liksom inte med i passet… Vaderna tar mycket stryk varje dag… Borde varit med.

Brian_09


Inga kommentarer to "TRÄNING ONSDAG 16/10"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK