5 HÄLSOTIPS

Skrivet den 2013/08/30

Fem korta tips för en bättre hälsa:

1. Träna regelbundet. Ett utmärkt fyradagars-upplägg kan vara två dagar German Body Comp (helkropps cirkelpass med främst eller bara multijointrörelser) och två intervallpass. Varva in även andra träningsformer/pass vid behov.

2. Använd enbart riktiga fettkällor som smör och kokosfett. SKIPPA Lätt och Lagom, Bregott eller annat halvfabrikat. Andra bra fettkällor är olivolja, nötter och avokado för att nämna några.

3. Näringstillskott: D3, tack vare en fantastisk sommar räcker det med detta nödvändiga tillskott sept-juni, d.v.s bara 9 månader om året. Vanligtvis på denna breddgrad skulle vara 10-11 månader per år. Omega 3 ca.10 gram eller mer per dag. Desto högre fettprocent du har ju högre dos. Mineralerna Magnesium och Zink hjälper dig att sova gott och bygga ett bra starkt immunförsvar!

4. Om du ska satsa på något i KRAV (ekologiskt) så är det kött. Vilt är ett ganska billigt men bra alternativ för att slippa ackumulerade gifter.

Krav

5. Värna lika mycket om din skönhetssömn som ditt jobb eller din träning. ALL hormonproduktion och återuppbyggnad av vävnad sker främst om natten!

Trevlig helg!


Inga kommentarer to "5 HÄLSOTIPS"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK