Justeringar.

Skrivet den 2013/04/24

Inför denna vecka har jag justera något i både kostupplägg och träningsupplägg.

Kosten: Jag kommer under två veckor dra ned kolhydratintaget till under 50 g/dag. Det innebär i princip endast kolhydrater i form av grönsaker och frukt (väldigt sparsamt med frukt). Gör detta för att ”chocka” kroppen en aning och bryta av det vardagliga. Under dessa två veckor är det också totalstopp på alkoholintag. Ingen stor grej för mig, dricker inte speciellt ofta numera.

Träningen: Kör fortfarande enligt GBC-konceptet, men denna vecka droppar (tar bort) jag ett set, kör 3 varv istället för fyra, samtidigt som jag höjer vikterna en del och kör 2-4 reps mindre per övning. Även detta i syfte att bryta av och förändra, så att inte utvecklingen stagnerar. Nästa vecka återgår jag till förra veckans upplägg och efter det byter jag till ett helt nytt GBC-program med nya övningar och upplägg. Routine is the enemy! Kom ihåg det!

Passet

Övningscirkel A: 3 varv, 6 repetitioner per övning, 15 sek vila mellan varje övning och sedan 1 minut mellan varje varv; Push press, telemarksquats, push ups, Sit ups

Övningscirkel B: 3 varv, 6 repetitioner per övning, 15 sek vila mellan varje övning och sedan 1 minut mellan varje varv; Cyclist Back Squat (smala knäböj med hälen upphöjd), chins, hollow rocks och bröstpress med hantlar

Brian van den Brink Foam

Avslutade med lite självmassage på Triggerpoint-rulle. Hate & Love.

Till helgen kommer jag lansera bloggen i helt ny och fräsch kostym, sjukt spännande 😉

Nästa vecka kör vi igång våra första träningsgrupper, vi har några få platser kvar, passa på att hänga med från start:


Inga kommentarer to "Justeringar."


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK