Första passet avklarat.

Skrivet den 2013/04/12

Igr körde vi första passet (prova-på) för vår träningsklubb, 24 starka deltagare trotsade den kylslagna (men soliga) torsdagskvällen vid Eriksdalsbadets utomhusgym. Passet kördes enligt följande:

Del 1. Två grupper på 12 pers/grupp – stafett
Parachute sprint ca 100 m, under tiden en av deltagarna sprintade arbetade grupperna med push ups och burpees alternerat (varannan gång). Vila under överlämning av parachute till nästa person då sprinten var avklarad. Mao en 100 sprint med skärm och 12 varv av burpees och push ups på ca 20 sek/varv.

Pass 1
Del 2 – Cirkel (arbete parvis – 4 stationer (30 sekunders arbete – 30 sekunders vila mellan varje station)
1. Pistols (enbens knäböj)
2. Planka på händer med laterala hopp (över partnern)
3. Planka på händer med laterala hopp (byte mellan partners)
4. Bear crawl
30 sek jobb & 30 sek vila x 4 varv.

Körde själv ett eget styrkepass på morgonen:

Passet

Övningscirkel A: 4 varv, 8- 10 repetitioner per övning, 15 sek vila mellan varje övning och sedan 1 1/2 minut mellan varje varv; Marklyft, chest to bar pull ups, russian step ups, rodd med skivstång

Övningscirkel B: 4 varv, 8- 10 repetitioner per övning, 15 sek vila mellan varje övning och sedan 1 1/2 minut mellan varje varv; Liggande lårcurl, dips, frontböj med kettlebell och hantelpress på lutad bänk.


Inga kommentarer to "Första passet avklarat."


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK