This and that.

Skrivet den 2013/03/14

Tänkte uppdatera på de senaste två dagarnas träningspass. Eftersom att vi ska upp till Riksgränsen med hela gänget på byrån torsdag – söndag har jag fått pressa in tre träningspass den här veckan (måndag, onsdag och idag). Under helgen blir det ingen träning på gym, men förhoppningsvis en del skidåkning och andra aktiviteter. Vi ska delta i Haglöfs Arctic Weekend, en upplevelsehelg i fjällmiljö där man kan testa på typ skidåkning, bergsbestigning, igloo-bygge samt gå på inspirerande föreläsningar med äventyrare såsom Ola Skinnarmo m. fl.

Gårdagens pass kördes tillsammans med min gamla kollega och gode vän, Linda, och fokus var på benen (Lindas upplägg). Vi körde tre övningar i TRX-band och en utan. Vi lade upp övningar i par (två övningar åt gången), 8-10 reps per övning/ben, totalt fyra varv. 1 min vila mellan varje varv.

Uppvärmning: 1 000 meter lugn rodd + lite dynamiska uppvärmningsrörelser

Övningspar 1: Enbens-pistols och enbens-utfallssteg

Övningspar 2: Lår curl och frontböj med kettlebell

Avslutning: 20 raka kettlebell-svingar, 8 st push press och sedan 16 st (8 per arm) enarms kettlebell-svingar (alternerande). 1 min vila x 4 varv

Brian van den Brink jump rope

Teknikträning med hopprep efter passet. Gick sådär.

Dagens träning (torsdag 14/3)

Blev ett morgonpass på gymmet (innan frulle) idag. Pga av benmassakern igår (rumpan är DÖD) så blev det 100% fokus på överkropp.

Uppvärmning: 700 meter lugn rodd och dynamiska uppvärmningsrörelser

Övningspar 1 (12 minuter, så många varv som möjligt, 5 reps/övning och omgång): Hantelpress på lutande bänk (60 graders lutning för att pinpointa ovansidan på den sora bröstmuskeln) och latsdrag i maskin

Övningspar 2 (12 minuter, så många varv som möjligt, 5 reps/övning och omgång): Skivstångslyft (stående position; håll skivstången med bägge armar nere vid höften, lyft stången med raka armar utåt och uppåt till axelhöjd, vänd sedan nedåt igen) och armdrag i cable cross-maskin (se bild nedan)

Avslutning: 8 knees to elbow, 8 sidoböjningar (8 per sida) med kettlebell i handen åt det hållet man böjer åt (tänk en stående framåtlutning fast åt sidorna (sidomagmuskulaturen; obliquus abdominis externus/internus). 4 varv med 1 min vila mellan varje varv

Brian van den Brink Cable 01

Brian van den Brink Cable 02

Enarmsdrag i cable cross. Bra för baksidan på axelmuskeln, skuldermuskulaturen, triceps samt bålstabilitet.

Efter träningen blev det en riktig energifrukost på kontoret

bild-12

Blodgrape, mango, rökt skinka, avokado, tomat, ägg, en näve nötter (ej i bild), grönt te och vatten


Inga kommentarer to "This and that."


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK