”An idiot on detox” – dag 6 & 7 av 7 och ny ride

Skrivet den 2013/02/23

Då var vi framme vid sista dagen på Estro-detoxen. Sista 2-3 dagarna har faktiskt kännts helt ok, ingen större skillnad mot ”normala” dagar, förutom att jag saknar att äta riktig mat. Men kroppen vänjer sig. Borta är trötthetschocken som jag uppevde första 2-3 dagarna. Imorgon återgår jag till mitt normala kostupplägg. Effekterna av detoxen brukar visa sig 1-2 veckor efter detoxen avslutats, i form av bland annat tappad vikt (ett par kilo är normalt) och ökad energi. Kroppen i sig är dessutom rensad från en massa gifter och slaggprodukter, så rent funktionellt funkar den mycket bättre framöver i form av förmåga att rensa bort gifter samt ta upp näringen bättre i maten.

En stor fördel med att detoxa, förutom ovanstående, är att det blir lättare att äta bra framöver. Allt mat känns som lyx i jämförelse med den gågna veckan. Testa! Våga och vinn!

Kostschema de närmaste veckorna, fortfarande med sikte att bli av med tio kilo fram till sista april. Hittills på tre veckor har jag tappat dryga 3 kilo. on track helt enkelt. Detoxen kommer dessutom hjälpa till att under de närmaste 1-2 veckorna plocka bort säkert 2-4 kilo fläsk. Bra där!

Måltid 1 (frukost): 250 g kött/fisk/fågel, 30 g nötter, 1 frukt (typ grape), samt färska grönsaker (valfri mängd)

Måltid 2 (mellanmål, antingen fm eller på em): 50 gram whey-protein (shake) eller 200 gram kött/fisk/fågel

Måltid 3 (lunch): 250 g kött/fisk/fågel, färska grönsaker och en avokado

Måltid 4 (middag): 250 g kött/fisk/fågel, färska grönsaker och 250 g potatis

Måltid 5 (kvällsmål): 250 g keso/lättkesella + 150 g bär

Kostillsskott:

Före träning: 30 g Bcaa (aminosyror, ger extra energi) och 5 g glycine. Under träning; 20 g Bcaa. Efter träning; 50 g Whey-protein, 5 g glycine + en banan

Dagligen: D-vitamin (10 000 ui), 20 g Glutamine (10 g morgon, 10 g kväll), magnesium (innan läggdags), zink (i samband med middag) och 10 gram Omega 3 utspritt under dagen.

Trek Zektor 4

Trek Zektor 4

Kommer under våren att köra cykelträning som min främsta konditionsträning, nu när det inte ser ut som att löpträning blir på tal detta året. Drog införbi förträffliga Cykloteket på Norra Stationsgatan och fick hjälp att välja rätt racer. Satsade på en Trek Zektor 4 som är en hybridcykel (både halvracer men samtidigt en bra vardagscykel). Snygg som attan och snabb som fan. Satsade på en rad tillbehör (hjälm, handskar, lås, skärmar och pakethållare). Motivationshöjare inför vårens och sommarens träning! Ska sätta mig in i träningsupplägg på cykel framöver. Tänkte köra 2-3 pass/vecka. 1 lite längre och två mer intervall-fokuserade pass. Ser fram emot att sätta mig in i en, för mig, ny träningsform.

 


Inga kommentarer to "”An idiot on detox” – dag 6 & 7 av 7 och ny ride"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK