”An idiot on detox” – dag 1 och 2

Skrivet den 2013/02/18

Då var jag i full gång med min 7-dagars ”Estro detox”. Startade medvetet på söndagen för att få känna in det hela, och i ärlighetens namn kändes söndagen ganska lätt. Ingen större skillnad mot vanlig. Idag däremot! Helsicke vad trött jag var. Om det berodde på tidig uppstigning, tidigt tungt morgonpass eller detoxen vete fan. Säkert en kombination av alla faktorer. Var inte alls på hugget på jobbet. Träningen gick dock ok. Kände mig småtrött/seg och inte så snabbtänkt. Fick heller ingen moralboost av en smarrig lunch. All ”vanlig” mat denna vecka består av gröna grönsaker (haricot verts, broccoli, brysselkål, sparris m.m), som hjälper till att skjutsa ut gifter ur kroppen (detoxen). En utvald grönsak per dag (idag haricot verts). Till detta en massa piller och pulver från Poliquin.

Men enligt coach Jonas Hageneier, som hjälpt mig med BioSignature-mätning och detox-upplägg, ska jag bli piggare redan under morgondagen. Det tar ngn eller några dagar för kroppen att ställa om och vänja sig.

Läs mer på denna blogg om du vill veta mer kring ”Estro detoxen”, jag pallar inte skriva om allting och varför. Jag vet varför jag kör och det räcker för mig (rensa kroppen från toxiner, få den att fungera mer optimalt framöver (ta upp näring bättre samt klara av att ta hand om gifter bättre) och i förlängningen bränna fläsk).

Lunch

Dagens lunch. Boring as hell. Kan inte låta bli att tänka att jag är galen som gett mig in på denna utmaning, men jag är ändå så sugen på att se resultaten efteråt att jag kommer att köra på. Pannben royal! 5 dagar kvar… 🙂 Varning: köp ej Paulúns kokosvatten, smakar päck. Av oklar anledning har de mosat ner citronjuice, vilket pajar smaken totalt. Satsa hellre på Coco Vitas variant.

Träningen denna vecka består av styrketräning med mycket tunga vikter, få repetitioner, många set och lååång vila mellan seten. Körde dagens benpass innan jobbet:

1. Uppvärmning: löpning + uppvärmning av muskelgrupper som aktiveras under passet

2. Styrka (2-4 reps, 10 set, 2 min vila mellan varje set): Marklyft (130 kg) + Liggande lårcurl (baksida lår i maskin, 50 kg)

2. Stretch ben och rygg.

Träning

Kokosvatten under träningspassen för optimal återställning av vätskebalansen. Gott också!

Kan jag rekommendera en detox? ja, det kan jag nog, sedan finns det varianter som är långt mycket lindrigare än denna. Den här varianten är ganska hardcore, men det ger resultat!


Inga kommentarer to ""An idiot on detox" - dag 1 och 2"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK