Träningsupplägg januari

Skrivet den 2013/01/01

Då kör jag igång ett väl genomtänkt 4-veckorsprogram, med start idag. Målet med denna period är att tappa vikt och fettprocent. Det gör jag genom styrketräning som utmanar flåset (cirkelträning) samt intervallträning i roddmaskin/på cykel. Hade hellre kört intervallerna på löparband/utomhus, men det fixar definitivt inte mitt knä, så då blir det mer skonsamma varianter som gäller. Kommer främst träna lunchpass då gymmen i vanlig ordning blir överfulla from nästa vecka.

Lägger upp träningen som så att jag tränar två dagar på raken, vilar en och sedan på det igen med två raka dagar. Fördelat över veckan försöker jag träna på veckodagarna och sedan vila helt på helgerna.

Måndag: Styrka

Tisdag: Kondition

Onsdag: vila

Torsdag: Styrka

Fredag: Kondition

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Denna vecka blir lite ”konstig” pga nyår osv, så då kör jag träning onsdag, torsdag och fredag. I kommande inlägg går jag in på uppläggen för respektive dags pass.

Kopplat till detta kör jag ett specifikt kostprogram, återkommer till det under veckan. Maten är sjukt viktig!

Brian van den Brink ropes

Let’s go!


Inga kommentarer to "Träningsupplägg januari"


    Kommentera inlägget!

    Viss HTML i kommentaren är OK